26-01-13

De 'De Tafel Plakt!' Awards 2012: deel 26

De “Die wil ik in mijn team!” van het jaar

De zeven unieke mythische wezens in Kemet (Matagot)

U gaat de haarkleur van uw tegenstander in enkele tellen naar wit zien omslaan als deze lieverdjes, samen met uw reguliere troepen, in zijn richting opmarcheren.

U kunt deze schatjes aanschaffen met gebedspunten die u tijdens het spelen zorgvuldig opbouwt door het prevelen van nachtelijke gebeden en door het bezetten, en bezet houden, van tempels. Daarbovenop moeten uw piramides voldoende zijn opgewaardeerd om hen te kunnen inlijven.

Gebedspunten groeien niet aan de bomen in het universum van Kemet. U hebt ze voor van alles nodig en kunt er maximaal elf op uw persoonlijke spelbord verzamelen. Denk dus goed na wanneer u voor welke eenheid gaat. 

En ze zijn allemaal uniek. Op is op is blijkbaar ook van toepassing in de mythische supermarkten. Wacht dus niet te lang om toe te slaan.

Ik loop samen met u de mythische rij even af.

De Koninklijke Scarabee (kostprijs: drie gebedspunten)

Geeft de eenheid die zij vergezelt twee extra bewegingspunten. Daarbovenop doet ze de sterkte van diezelfde eenheid ook nog eens met twee eenheden stijgen, waardoor die een uiterst wendbare moordmachine wordt. Dat is toch een leuk ding voor een spelende mens?

De Reuzenschorpioen (kostprijs: vier gebedspunten)

Een extra bewegingspunt, twee extra sterktepunten en daar nog eens twee schadepunten bovenop, waarmee u de troepen van uw tegenstanders lekker kunt decimeren. Introduceert onmiddellijk een nieuw stopwoordje bij uw opponenten: terugtrekken.

De Feniks (kostprijs: vier gebedspunten)

Een extra bewegingspunt voor de eenheid die hij vergezelt plus twee extra sterktepunten. Alsof dat nog niet genoeg is laat deze lieveling toe dat uw eenheid vijandelijke muren - irritante hindernissen op uw veldtocht - gewoonweg negeert.

De Voorouderlijke Olifant (kostprijs: twee gebedspunten)

Voor de eenheid waaraan hij werd toegevoegd één extra bewegingspunt, één extra sterktepunt én één bescherming. Met deze laatste eigenschap kunt u uw verliezen tijdens een gevecht beperken. Handig.

De Woestijnslang (kostprijs: twee gebedspunten)

Eén bewegingspunt extra voor de eenheid waarin zij zich bevindt. Niet overdreven speciaal zult u denken, maar de knaller komt nog: in een gevecht laat ze u toe alle gevechtseffecten van vijandelijke mythische wezens te negeren. Nu u weer.

Twee gebedspunten is een koopje voor deze krachtige verdedigingseenheid.

De Sfinx (kostprijs: vier gebedspunten)

Voor de vergezellende eenheid één extra sterktepunt én een permanent overwinningspunt voor uzelf, de Grote Leider. Permanente overwinningpunten zijn erg belangrijk in dit spel. Die kunnen u, in tegenstelling tot de tijdelijke, immers niet meer worden afgepakt door tegenspelers met losse handjes. De speler die als eerste acht overwinningspunten binnenhaalt op het einde van een dagfase wint onmiddellijk het spel. U hebt de klepel al lang zien hangen.

De Mummie-Priester (kostprijs: vier gebedspunten)

De met de Mummie-Priester verbonden eenheid krijgt zomaar één beweging extra, nog twee sterkte erbovenop en in één ruk door krijgt u tijdens elke nachtfase een goddelijke interventiekaart extra cadeau. Die goddelijke interventiekaarten kunnen in noodgevallen het tij, en meerbepaald dat van u, doen keren. Hebt u deze kerel aan uw troepen toegevoegd geniet u dan ook van een niet te onderschatten voordeel.

In tegenstelling tot die van Cyclades zweren al deze leukerds u eeuwige trouw, toch minstens tot op het einde van het spel.

En ze zijn nog een prachtig gesulpteerd ook. Zelden zo'n mooie figuren in een spel zien figureren. U kunt er tijdens het spelen gewoonweg niet van af blijven.

Tot morgen!

Dominique

 

14:51 Gepost door Dominique | Permalink | Commentaren (0) | Tags: kemet |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.